Stichting Nivoz logo
Sterkt leraren, schoolleiders en betrokkenen bij de uitvoering van hun pedagogische opdracht

Publicaties ter inspiratie en legitimatie

Op de NIVOZ-website vind je duizenden blogs en artikelen terug, geschreven door onderwijsmensen (leraren, schoolleiders, onderzoekers, bestuurders, wetenschappers, hoogleraren en ouders) . Ze zijn te vinden op het NIVOZ-platform hetkind, in dossiers en voorzien van handige labels en categorieën. De meest actuele publicaties vind je hieronder terug. NIVOZ biedt daardoor een ongekende bron aan inspiratie en legitimatie.   >>  Lees verder

Spel, kunst en pedagogiek
Mirthe Kamphuis: 'Je moet niet horen wat die leerling zegt, je moet zien wat hij zegt.'
Wat gebeurt er als je kunstenaarschap toelaat in je pedagogische praktijk (en andersom)? Vanuit deze vraag gingen we in gesprek met een zestal... Lees verder
Motivatie Boek
Waarderend leren als pedagogische veranderaanpak: ‘Zien, erkennen, nieuwsgierig bevragen en samen betekenis geven aan wat al gebeurt’
‘Ideeën die aanvankelijk veelbelovend klinken, verdwijnen in de maalstroom van de schooldag of lopen stuk op de vraag wie het allemaal... Lees verder
Rechtdoen aan verschillen Boek
‘Kunstzinnig onderwijs is niet voorbehouden aan kunstenaars of vakdocenten’
Hoe kunnen we kinderen helpen om betrokken op de wereld te blijven, zonder zich te verliezen? In de inleiding van ‘Muzisch Meesterschap’... Lees verder
Op de hoogte blijven?
Schrijf je in voor de nieuwsbrief